fbpx

השקעתם מזמנכם היקר, בניתם קמפיין פרסום, התמונות והסרטונים שלכם מתאימים, הטקסט כתוב בהתאם והקמפיין החדש שיצרתם כבר עלה לאוויר.

אתם ממתינים יום, יומיים ואפילו שלושה רק כדי לראות את התנועה הנוהרת לצפייה בפרסום, את המעורבות של הגולשים, ובסופו של דבר, סוף סוף, גם את הלידים והפניות.

אבל… זה לא קורה.

וכשזה לא קורה אתם מבינים שהמודעה, הקמפיין כולו בעצם, אם להתנסח בעדינות, לא הביא את התוצאות שרציתם. כמובן שאי הצלחתו של הקמפיין יכול לנבוע ממספר סיבות שונות, אבל היום אנחנו מתמקדים בעיקר, בתוכן. במסר שלכם ובדרך בה אתם מציגים אותו לקהל המטרה.

לעיתים, בתהליך כתיבת כותרת ותוכן של מודעה קשה לשים את האצבע על המילה המדוייקת שתצליח להעביר את המסר הכי חזק. מהי המילה הנכונה שתגרום לקהל היעד שלנו לרצות לדעת יותר וללחוץ דווקא על המודעה שלנו? 

כתיבת טקסט שיווקי (קופי) דומה לפאזל אינטראקטיבי, מוצאים את שילובי המילים ובודקים אם הן מתאימות, משנים, מזיזים ובוחרים את האפשרויות השונות ואת האפקטיביות והביצועים של המודעה עוד בזמן שהיא רצה, עד שמגיעים לנוסח שמייצר לנו את התוצאות הטובות ביותר. 

חשוב לזכור, ניסוח מודעה חזקה ורלוונטית יוצרת תפיסת מציאות ברורה לגבי העסק שלכם, והיא זו שתיצור בידול בינה ובין המודעות האחרות. את התוצאות תוכלו לראות בהמרות וברצונם של לקוחות חדשים להכיר את המוצר או העסק שלכם.

הפרמטרים הבסיסיים הגורמים להתעניינות וביצוע פעולה במודעה:

  • כותרת חזקה
  • הצעה מיוחדת שקשה לסרב לה
  • צבע שלוכד את העין והלב
  • הנעה לפעולה

הכירו היטב את הקהל שלכם:

כדאי להכניס את עצמנו לנעליים של האנשים להם אנחנו רוצים לפרסם.

לדוגמא, עסק של מאפרת כלות שקהל היעד שלה הוא (מן הסתם) נשים העומדות להתחתן, בואו ננסה להיכנס קצת פנימה, אל הלקוחה הפוטנציאלית:

  • עם איזה אתגרים מתמודדת הכלה המיועדת?
  • כלות הוא קהל יעד מאוד תחרותי ויקר – מה יבדל את המאפרת שלנו ממאפרות אחרות בתחום?
  • האם המאפרת פונה לכלות היכולות לאפשר לעצמן את הסכום שהיא גובה על עבודת האיפור? – מהו המצב הסוציואקונומי אליו אנחנו מכוונים?
  • מה ימשוך את תשומת לבה של הכלה המיועדת? כאן, בעת כתיבת המודעה, כדאי לקחת בחשבון את הגיל, את הרגלי הגלישה, ואת הטרנדים להם חשופה הכלה ברשת…

הכירו את קהל היעד שלכם. את הצרכים שלהם, את ההתנגדויות, את הפתרונות, ומכאן השקיעו מחשבה רבה בבחירת המילים הנכונות, המיקום שלהן, הצבעים של המודעה, ההתנסחות הנכונה, וצורת הביטוי המתאימה לכל קהל יעד.

המודעות הטובות ביותר הן אלו שכאשר רואים אותן מרגישים שהן נכתבו במיוחד עבורנו.

לדוגמא: אישה המחפשת לרדת במשקל, עמוק בתוכה היא רוצה לקבל ביטחון עצמי גבוה יותר ולהיתפס כמושכת יותר, ולכן מודעה כזו: "תוך 4 חודשים גם את תוכלי להיות חטובה ולהתגאות בגוף שתמיד חלמת עליו" – יושבת בדיוק על הצורך האמוציונלי של קהל המטרה.

מילים חזקות ומעוררות עושות את כל ההבדל. זו עובדה – וזה עובד! אתם תיווכחו שיצירת מודעה המכילה מילים חזקות ומעוררות תרחיב משמעותית את מעגל הלקוחות שלכם לטווח הארוך, והשפעתה מכריעה בחיבור והמעורבות של הקורא עם המותג שלכם.

כתיבת מודעה טובה מחייבת ניסיונות רבים ומגוונים עד שמקבלים את המודעה המנצחת שמביאה לתוצאות ההמרה הגבוהות ביותר.

ישנם יתרונות רבים למודעה טובה ואפקטיבית:

  • יוצרת את הרושם הראשוני של העסק שלכם, המוצר, או השירות.
  • מעבירה את המסר שלכם לקהל היעד באופן ברור וקריא.
  • מאפשרת לקהל שלכם לנקוט פעולה ולהפוך ללקוחות שלכם.

במילים אחרות, אתם מתחילים לראות איך מודעת טקסט טובה הינה גורם מכריע וחשוב להצלחת הקמפיין השיווקי שלכם?

3 אבני דרך: 

1. כותרת

2. הטקסט בגוף המודעה

3. קריאה לפעולה

בואו נפרוט את זה למילים ונבדוק אלו שינויים אפשר להריץ על כל אחד מהמרכיבים.

1. החשיבות של כותרת חזקה 

חשוב לזכור, מטרתה של כותרת טובה היא לא סתם למשוך תשומת לב של אנשים, אלא למשוך תשומת לבם של אנשים שצריכים את הפיתרון שהמוצר שלכם נותן להם

[בניתוח של 37,259 מודעות פייסבוק נמצא שהכותרות הפופולריות                                            ביותר מכילות עד 5 מילים]

הגדרת הבעיה או הצורך של הלקוח הפוטנציאלי כבר בכותרת עצמה:

לדוגמה,

"מאמן כושר, לא נמאס לך לרדוף אחרי לקוחות"?

או

"סובל מכאבי גב? אחרי אלפי לקוחות מרוצים, יש לנו את התרופה בשבילך"

השתמשו בשאלה בכותרת. שאלה גורמת לקוראים לעצור לרגע, לחשוב ולעבד את המידע בעוצמה רבה יותר. זו גם הסיבה שאנשי מכירות פותחים מצגת עם שאלה גדולה וחזקה. בנוסף, עצם השימוש בשאלה גורם לגולשים להרגיש שהם משתתפים בשיחה וסביר שיתעורר בהם רצון גדול יותר להמשיך ולהתעניין במוצר או השירות שאתם מציעים להם.

5

כל המטרה היא להעביר לגולש שאנו מזדהים עם הבעיה שלו ומציעים לו דרך הכותרת פתרון ומענה. מישכו את תשומת לבם של אנשים שצריכים את הפיתרון שהמוצר שלכם נותן להם –  דברו על התועלת של המוצר שלכם ולא המאפיינים שלו. על הכאב שהוא פותר ולא "ההנאה" שהוא מביא (מחקרים מראים שבני אדם יבחרו הרבה יותר מהר לברוח מכאב ומבעיות מאשר ללכת להנאה).

העובדות מדברות בעד עצמן – כותרת חזקה מהווה אלמנט משמעותי ולכן חייבת להגיע לארבעה יעדים חשובים:

  • ללכוד את תשומת ליבו של הגולש –המטרה הראשונה והעיקרית של הכותרת החזקה.
  • חיבור לקהל היעד – בהנחה שהגדרתם את קהל היעד של המוצר שלכם, כותרת חזקה תיצור חיבור אל הקהל שלכם ותדבר בשפה שהוא מבין. לדוגמא, אם קהל היעד שלכם הינו בני נוער, הכרחי שהכותרת תנוסח באופן שבני נוער יתחברו אליו.
  • להעביר מסר שלם דרך הכותרת – מחקרים רבים קובעים ש 4 מתוך 5 גולשים יקראו רק את הכותרת וידלגו על הטקסט הכתוב במודעה, לכן יש לוודא שהכותרת תכיל את המידע החשוב ביותר שהגולש צריך לדעת על המוצר/עסק שלכם, על מנת שלא תאבדו 80% מקהל היעד שלכם.
  • למשוך את הגולשים לקרוא את הטקסט במודעה – אחד התפקידים העיקריים של הכותרת היא לגרום לגולשים להמשיך מהכותרת אל הטקסט במודעה.

הכותרת, היא טיזר חשוב לשאר הפעולות שאנו רוצים שהגולשים יבצעו. כותרת חזקה מייצרת עניין ומעוררת את תשומת לבם ואת רצונם של הגולשים להמשיך ולקרוא את המשך המודעה ולא להסתפק בכותרת.

  • שימוש בסופרלטיבים שליליים יגדילו את ההמרות שלכם

ישנן אסכולות ותאוריות הסוברות ששימוש בכותרת שלילית משפרת משמעותית את ההמרות ומייצרת ביצועי מודעה טובים יותר. למשל, במחקר שבוצע לאחרונה ב- Outbrain גילו שכותרות המכילות סופרלטיבים שלילים מציגות ביצועים טובים יותר בכ- 29% יותר מאשר עמיתיהן החיוביים.

שימו לב לכותרות הבאות:

  • זו לא הדרך לטפל באקנה
  • 3 דברים שאתה לא צריך לקנות לאבא שלך
  • לא מרוצה מהקידום של העסק שלך?

שימוש בסופרלטיבים שלילים הביאו לשיפורים בהמרה ובתוצאות של המודעה!

  •  מבחן סדר המילים בכותרת

בפרסום גם הפרטים הקטנים ביותר יכולים לעשות את ההבדל – לדוגמא, סדר המילים בכותרת.

רוב הגולשים מרפרפים על הכותרת מימין לשמאל, ולכן את ההשפעה החזקה ביותר ייצרו המילים שבחרתם לשים בצד ימין של הכותרת, ואם לא הצלחתם באמצעותן ללכוד את תשומת הלב, הפסדתם את הגולשים. בחירת סדר מילים שונה, הזזת מילים וביטויים מסוף הכותרת לתחילתה, ומתחילתה לסופה, יכול להביא לשינוי משמעותי בתוצאות.

קרה לכם שלחצתם על מודעה בגלל מילה אחת שלכדה את תשומת ליבכם?

רוב הסיכויים שהמילים היו: "חינם", "מבצע", "חדש", מילים חזקות שגולשים נוטים להגיב אליהן. למעשה, בשנה שעברה, לאחר ניתוח אלפי מודעות אדוורדס גילו שהמילים: חינם, זול, חדש, הנמוך ביותר, היו המילים הפופלאריות ביותר שבהן השתמשו המפרסמים בגוגל.

2. הטקסט בגוף המודעה

תפקידה של הכותרת הוא למשוך את הגולשים ולתת להם טעימה מהמודעה כולה.

[האורך הממוצע של תוכן מודעה הוא 14 מילים, וכאמור, מודעה שהאורך בה גולש מעבר ל-14 מילים מאבדת את המיקוד ואת העניין שהיא מייצרת עבור הגולשים]

  • המלצה או הוכחה חברתית  בגוף הטקסט מהווה דרך רבת עוצמה המשפיעה על אנשים לנקוט בפעולה, בדיוק כפי שאנו מעדיפים מסעדה עמוסה ומבוקשת, וקונים מוצרים שאנשים כבר ניסו והמליצו עליהם.

הנה כמה רעיונות כיצד לכלול הוכחה חברתית במודעה:

  • כתבו את מספר הפעמים שפריט מסוים כבר נרכש.
  • ציינו את מספר הלקוחות המרוצים.
  • הציגו המלצות של לקוחות.
  • ספרו סיפור אישי קצר על לקוחות שרכשו את המוצר

 

פנו אל הצד הרציונלי וגם אל הצד הרגשי של הקוראים

אנחנו חושבים שאנחנו בעלי חיים אינטיליגנטים שתמיד פועלים בצורה הגיונית. אבל זה נכון רק באופן חלקי.

כאשר אנחנו מחליטים לרכוש דבר מה, הצד הרגשי שלנו פעיל לא פחות מהצד ההגיוני והפרקטי, ולפעמיים אפילו יותר.

אם תדגישו את התכונות הרציונליות/הגיוניות המתארות למה שווה לרכוש את המוצר /שלכם, יתכן שזה ישכנע באופן חלקי את האנשים לרכוש אותו. אבל… אם תפעילו גם את האני- הרגשי של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, הסיכויים שלכם למכור את המוצר יעלו באופן ניכר.

מה הכוונה?

רוב האנשים לא רוצים להיות מיליונרים רק בגלל הכסף, הם רוצים את אורח החיים שמגיע עם להיות עשיר. אנחנו לא קונים מוצרים רק בגלל שהם טובים, אנחנו קונים אותם כדי לפתור לעצמנו בעיות, כדי להפוך את החיים שלנו לנוחים יותר.

הנה דוגמא למודעת פייסבוק המתמקדת הן בצד ההגיוני והן בצד הרגשי:

3. הנעה לפעולה עם סיבה הגיונית

אל תמעיטו בערכה של הקריאה לפעולה. היא אמנם קצרה ונכתבת כתבנית קבועה בסופה של המודעה, אך משום שהיא קוראת לגולשים לבצע פעולה דווקא הקריאה לפעולה יכולה לשנות משמעותית את כמות ההמרות. מפרסמים רבים כוללים קריאה קצרה לפעולה בסוף המודעה, או משתמשים בלחצן הקריאה לפעולה של פייסבוק.

תנו סיבה הגיונית להנעה שלכם לפעולה. לדוגמא:

  • לקבלת קופון ההנחה מלאי את הטופס הבא
  • התחל את 30 ימי הניסיון חינם שלך

דוגמאות נוספות לקריאה לפעולה:
קנה עכשיו

למד עוד
הירשם
הזמן עכשיו

לסיכום,

אלו הם הפרמטרים בהם אנחנו משתמשים כאשר אנחנו כותבים מודעות ללקוחות שלנו. המידע שהבאנו כאן בפניכם הוא רק קצה הקרחון, קיימים אלמנטים ורעיונות רבים שאתם יכולים לבדוק ולהתאים את הנכון ביותר עבורכם, אך מומלץ להתחיל במידע שקיבלתם כאן על מנת לשפר את האופן בו אתם כותבים את המודעות שלכם ואת ההמרות שלהן. ותמיד זכרו את המשפט: "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני". 

טיפים נוספים:

1. מהניסיון שלנו, מודעות שעברו את ה- 1000+ חשיפות ולא המירו בכלל, לא ימירו גם בשום שלב אחרי.

2. סת' גודין כתב: ״בשוק מלא פרות – תהיו הפרה הסגולה״. תהיו שונים,בולטים, אל תשווקו לכולם. איך מביאים זאת לידי ביטוי? זה כבר נמצא אצלכם, תתחברו אל עצמכם אל המוצר שלכם, ההבדל יגיע משם.

3. ובהמשך לסעיף 2 – אתם לא מציעים למכירה את המוצר שלכם, מן הסתם יש עוד הרבה כמותו בשוק, אתם מציעים לאנשים את ההצעה הכי טובה לרכישת המוצר שלכם – הציעו לאנשים הצעה ייחודית שקשה לסרב לה.

בהצלחה!

אהבתם את הכתבה? שתפו דרך הריבועים הקטנים מימין😊

רוצה להזניק את המותג שלך בדיגיטל? עכשיו זה הזמן לדבר איתנו

תגובות

תגובות